מאות רכזי הביטחון פתחו בשביתה: "גנץ מפקיר את אזרחי ישראל"

אליהו גרין No Comments on מאות רכזי הביטחון פתחו בשביתה: "גנץ מפקיר את אזרחי ישראל"

הערב תתקיים הפגנה של מאות רבש"צים מחוץ לביתו של שר הביטחון. יו"ר ההסתדרות הלאומית: "התעלמותו של גנץ מסכנת את ביטחון הרבש"צים ואת ביטחון של מעל למיליון אזרחים בישראל"

צילום: נתי שוחט/פלאש90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ההסתדרות הלאומית, המאגדת את רכזי הביטחון ביישובי יו"ש הודיעה הבוקר (רביעי) על פתיחה בשביתת רכזי הביטחון (הרבש"צים), זאת לטענתם "בשל התעלמות שר הביטחון מבקשותיהם". בשביתה משתתפים מאות רכזי ביטחון במעל ל-430 יישובים מהצפון עד הדרום.

הערב, החל מהשעה 19:00 תתקיים הפגנה של מאות רבש"צים מחוץ לביתו של שר הביטחון בני גנץ בראש העין.

בהסתדרות הלאומית מסבירים כי כיום למאות הרשב"צים ברחבי בארץ יש 3 גורמי העסקה, הראשון הוא משרד הביטחון, השני הם הרשויות המקומיות והישובים והשלישי הוא צה"ל שאמון על הכשרתם המקצועית. כעת, הרבש"צים דורשים להיקלט כעובדי משרד הביטחון, וזאת כתנאי שישפר דרמטית את ביטחונם של תושבי הישובים עליהם הם מגנים.

במכתבם לגנץ בשבוע שעבר הדגישו הרבש"צים כי החל מהיום, יום רביעי ה- 19 באוקטובר, האחריות לביטחונם של התושבים תעבור אל שר הביטחון גנץ. הרבש"צים הדגישו כי בכוונתם להחזיר את כל הנשקים והציוד הביטחוני אל החטיבות המרחביות ויתחילו בשביתה לאלתר.

איתי הופמן, יו"ר ארגון הרבש"צים הארצי ורבש"צ הקיבוץ מעוז חיים אמר כי: "שר הבטחון לא רואה בנו הרבש"צים כבני אנוש ולא מספק לנו תנאי העסקה הולמים על אף שאנחנו חלק מהמערך הבטחוני במדינת ישראל ונלחמים יחד עם צה"ל וכוחות הבטחון כתף אל כתף. ביטחונם של מעל למיליון אזרחי מדינת ישראל ביישובים המאוימים ביותר במדינת ישראל יפגע קשות בביטחון. לא ניתן שדם אזרחי ישראל יהיה הפקר".

יואב שמחי, יו"ר ההסתדרות הלאומית, שהכריז על סכסוך עבודה פנה במקביל לשר הביטחון גנץ במכתב וציין כי: "ההתעלמות של שר הביטחון, בני גנץ, מדרישת ארגון הרבש"צים להכרה כעובדי משרד הביטחון, מסכנת את ביטחונם ואת חייהם של מאות אלפי אזרחים ברחבי ישראל".



0 תגובות